Leerlingen begeleiden bij differentiatie – NVOX

Posterpresentatie over het zien door vogels

Hoe maak je ruimte voor differentiatie in je lessen, en hoe begeleid je groepjes leerlingen die allemaal iets anders doen? In het decembernummer van de NVOX schrijven Krijn Kieviet, Ton van der Valk, Mark Koren en Arjen Galema over hun ervaringen hiermee.

Op het Cals College in Nieuwegein, bijvoorbeeld, merken we dat in gedifferentieerd onderwijs veel extraatjes zitten die het ook voor ons zelf leuker maken. Niet alleen in de verdieping en verrijking, maar ook in de herhaling die niet meer van hetzelfde is, maar de leerstof in nieuwe uitdagend situaties.

De keuzeopdrachten uit het artikel vind je op betadifferentiatie.nl. Lees het artikel via de NVOX-site (tijdelijk is het hele tijdschrift in pdf te krijgen) of hier: Leerlingen begeleiden bij differentiatie (pdf).

Advertenties
Geplaatst in artikel, onderzoek. Tags: , , , , , , . Reacties staat uit voor Leerlingen begeleiden bij differentiatie – NVOX